Конспект и презентация к уроку английского языка "Спорт" в 7 классе
Конспект и презентация к уроку английского языка "Спорт" в 7 классе
Тема урока: Спорт
Главная проблема урока: Спорт-
это жизнь?
Открытое задание: доказать
важную роль спорта в нашей жизни
Основная цель учителя: построить
урок таким образом, чтобы каждый ученик
осознал необходимость занятия спортом
Предметные цели: систематизировать
знания учащихся по теме «Спорт»
Метапредметная цель:
Методологические цели: научиться
формулировать свою цель, осуществлять
выбор, освоить способ рефлексии с помощью
рисунка.
Предполагаемые цели учеников:
научиться строить и аргументировать
свои высказывания, отбирать в текстах
необходимую информацию, находить и
корректировать ошибки
Способы их постановки:
определяются индивидуально или с помощью
учителя.
Фундаментальный образовательный
объект: лексические единицы по теме
«Спорт»
Этапы и виды деятельности
на уроке.
№ этапа |
время реализации |
этапы урока |
деятельность учителя |
деятельность учащихся |
1 |
2 мин |
оргмомент |
Приветствие
(Greeting)
My dear
friends!
I am very glad to come into
your friendly class,
And look into your
clever eyes.
I know: you are genius and talented.
Let`s cross the
swords of your opinions,
And I hope you`ll help me to create our lesson
today!
-Учитель показывает детям
два яблока: одно красивое, а другое
гнилое.
- Which apple do you
like: in my right hand or in my left? Why?
- These apples resemble
people. Which apple would you like to be? The choice will depend
only on you.
|
Приветствие, разминка
Red one, because it is
nice. |
2 |
2 мин |
формулировка темы,
постановка проблемы |
Look at the screen. There
are a lot of words and word combinations.
What do you think we`re going to speak
about?
|
Health
and sports
|
3 |
5 мин
|
целеполагание |
What questions
would you like to have answers on? Choose some from the list or
add your own if you wish.
What is the role of sport in our life?
Can doing sports help us to be in good health?
Why do people do sports?
Is it necessary to do sports today?
…
|
Выбор цели из предложенных
или формулирование своей
Учащиеся записывают ключевой
вопрос на листах |
3 |
3 мин
3мин
3мин
5мин |
Систематизация знаний
|
- What
does the word "health” mean for you?
Complete the diagram.
(Учитель
рисует пирамиду
)
Look at
these men. Are they happy? Why do you think so?
Are you
healthy? (игра с мячом -
ответы на вопросы)
What should we do to be healthy?
A hockey player mustn`t
play without a bathing cap
Every member of the football team has his own ball.
Swimmers have their competitions in the bathroom.
Do you prefer to watch or to participate?
What is better? To answer this question I`d
like you to work with the texts and find pros and cons of doing
sports. You can underline the answers on the paper.
|
They are
strong, fit, slim.
They have good looks.
they smile. They are
healthy.
We should give up bad habits.
We shouldn’t drink alcohol(take drugs)
Sports
Hockey stick
They have one ball for the whole team.
In the swimming-pool.
|
7 |
3 мин |
Подведение итогов |
- Now I`m sure you are ready
to answer the key question you`ve asked at the beginning of our
lesson. Let`s make a chain.
( Учитель просит всех детей
встать в круг. Он начинает рассказ и
берет соседа за руку, следующий
продолжает его рассказ и делает то же
самое.)
|
Sports play
a very important role in our life. |
7 |
5мин |
рефлексия
|
I`d like to
give you small presents for your excellent work today.
It is a chaplet of
laurel, which was given to a winner in old Greece.
But my laurel is unusual and
it`ll remember you about the role of
sports in our life. If we do sports, we are …
You are going to give me your
present in turn. It`ll be a ball? But I
want it to be of different colours. Put a green ball if it was
very interesting at the lesson, a yellow one if it was interesting
and a red one if you didn`t like it.
|
Healthy, strong, wealthy, happy.
Учащиеся прикрепляют на
венок листья в зависимости от их
мнения. |