Центральный Дом Знаний - Урок и презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме "JOBS"

Информационный центр "Центральный Дом Знаний"

Заказать учебную работу! Жми!



ЖМИ: ТУТ ТЫСЯЧИ КУРСОВЫХ РАБОТ ДЛЯ ТЕБЯ

      cendomzn@yandex.ru  

Наш опрос

Как Вы планируете отдохнуть летом?
Всего ответов: 903

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Форма входа

Логин:
Пароль:

Урок и презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме "JOBS"

Урок и презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме "JOBS"

Учебно-методическое обеспечение: УМК "Enjoy English ”учебник для 5 класса общеобразовательной школы при начале обучения со 2 класса, Обнинск, Титул, 2010г.

Авторы :Биболетова М.З.,Трубанева Н.Н..

Тип урока: урок- взаимодействие (комплексное применение знаний и умений с доминированием практики учащегося в речевой деятельности).

Характерные черты урока: - речевая направленность;

- функциональность;

-ситуативность;

- индивидуализация процесса обучения.

Тема:”JOBS”

Цель: создать для учащихся необходимые условия для обобщения материала по теме урока.

Учебно-методические задачи.

Практические:

-активизация навыков и умений по совершенствованию в говорении (диалогической, монологической речи), аудировании, обучение элементам проектной деятельности;

- закрепление грамматических навыков в употреблении Present Continuous, Present Simple, Past Simple, Future Simple, "to be going to”, "want to”

- Общеобразовательные:

- привлечение учащихся к активной творческой деятельности;

- формирование коммуникативного поведения;

Развивающие:

- развитие памяти, внимания, логического мышления, цельности высказывания.

Воспитательные

- развивать познавательный интерес к различным профессиям,

- обучение навыкам взаимопонимания;

- формировать чувство ответственности при работе в паре;

-воспитывать интерес к английскому языку как средству общения; к многообразию средств английского языка.

Здоровьесберегающие:

- создание условий для организации и обеспечения образовательного процесса.

Оборудование:

-мультимедийный проектор, мультимедийная презентация «JOBS», флеш – ролик, компьютер, раздаточный материал.

Содержательная часть урока.

1.Организационный момент. Этап введения учащихся в урок. 2 минуты.

Действия учителя:

Good morning, glad to see you!

There are a lot of professional fields you can work in. It is important to choose the right one that suits your interests. That’s why today we are going to talk about jobs.

Мультимедийная презентация.

Слайд 1

2. Фонетическая зарядка.

Слайд 2

Учащиеся сначала читают за учителем, а затем самостоятельно.

I want to be.

Some people often say to me:

"Have you decided what to be?”

I usually answer, ” I don’t know”,

But it isn’t really so.


I want to win an Olympic race,

I want to see the Earth from space,

I want to travel to Katmandu,

I want to be rich and famous, too.

I want to be on Hollywood’s screen,

I want to invent a new machine,

I want to be very clever and wise,

I want to win the Nobel prize,

But most of all, I want to be

Healthy, and strong, and nice!

3. Актуализация необходимых знаний.

And what about you? Have you already decided what to be when you grow up?

Не все учащиеся поднимают руки. Часть ребят еще не знают, кем они хотят быть.

Один из учеников заранее получил задание провести опрос- исследование, c целью выяснить, кто уже определился с выбором будущей профессией, а кто нет. Элемент обучения проектной деятельности.

I see. Most of you have already decided it, however, some of you can’t answer this question. That’s why we’ve done the class survey.

The student tells the class the result of the survey.

P.: I interviewed twenty pupils in our class about what they what to be. Here are the results:

55% of pupils have already decided what they want to be after leaving school.

45% haven’t decided it yet.

My advice to the class is:

-Talk to their parents and teachers,

-Go on different excursions,

- Be active and careful at the English lesson today!

T.: So, as you see, it’s just the time to start talking about professions.

Слайд 3

Name the jobs starting with these letters:

P -

R –

O –

F –

E –

S –

S –

I –

O –

N –

Possible answers:

P – pilot

R – reporter

O – officer

F – farmer

E – engineer, economist

S – sportsman, singer

S – scientist

I – inventor, interpreter

O – office – manager, occupation

N – nurse

Слайд 4

What do we call the people who work in these areas?

architecture –

art –

mathematics –

science –

engineering –

music –

biology –

Answers:

architecture – architect

art – - artist

mathematics – mathematician

science – scientist

engineering – engineer

music – musician

biology – biologist

Слайд 5

Name the jobs ending in:

-er – reporter

-or – doctor

-ian – mathematician, musician

-ist - physicist

- man- salesman

- other – chef

Слайд 6

Guess the following jobs:

A ________ is a person who drives very fast cars.


A ________ is a person who interviews famous people.


A ________ is a person who works at school.


A ________ is a person who sells fresh vegetables and fruit.


A________ is a person who types letters and other papers.

Answers:

A racing driver

A reporter

A teacher

A greengrocer

A typist

As you see, there are a lot of jobs: male and female, indoors and outdoors, seasonal and not, modern and ancient, fashionable and unfashionable.

Let’s discuss this or that job.

Слайд 7

Look at the slide and answer my questions, please.

Режим работы:

Teacher – Pupil 1

Pupil 2

Pupil 3

Pupil 4

What’s he?

What does he do every day?

What’s he doing now?

What did he do yesterday?

What will he do tomorrow?

What’s he going to do?

What does he want to do?

And you? Do you want to be a doctor?


Физкультминутка.

And now I want you to relax and do some exercises.

Физкультминутку на английском языке проводит один из учащихся.


Everybody stand up, stand up, stand up!

Everybody stand up!

Just like me!


Everybody march now, march now, march now!

Everybody march now!

Just like me!

Everybody dance now, dance now, dance now!

Everybody dance now!


Just like me!


Everybody tiptoe, tiptoe, tiptoe!

Everybody tiptoe, tiptoe!

Just like me!


Everybody sit down, sit down, sit down!

Everybody sit down!

Just like me!

Слайд 8

Look at this picture, please.

What’s his job?

Yes, you are quite right. Hes a famous photographer.

Прошу учащихся представить, что они репортёры известной газеты, и им предстоит взять интервью у известного фотографа. (Момент ролевой игры)

Режим работы: P – P

Well done, you are good reporters.

А сейчас представьте, что Вам предстоит написать об этом человеке статью в газету. Расскажите о нем. Развитие навыков монологической речи.

Слайд 9

And now I’d like you to talk about the job in pairs.

Развитие навыков диалогической речи по картинкам на слайдах презентации.

And now listen to the interview and answer the question.

(Развитие навыков аудирования).

What does Pierre want to be?

Затем учащиеся в парах рассказывают дома выученные диалоги по теме урока. Проверка домашнего задания.

Режим работы – PP

Слайд 10

Rewrite the sentences. Use the words in brackets.

  • She is a teacher. (Teach) – She teaches at school.

  • He flies planes. (pilot) - He is a pilot.

  • She is a reporter. (write articles) -She writes articles for a magazine.

  • She plays music in concerts. (musician) -She is a musician.

  • He is a racing driver. (drive fast cars) -He drives fast cars.

Today you’ve learned a lot about different professions. I suppose, our talk will help you to make the right decision.


At the very end of the lesson let’s sing a song about jobs.

Просмотр флеш-ролика People Work и исполнение песни Jobs Song. ( Приложение 1)


 Инструктаж по выполнению домашнего задания.

You see, we’ve done a lot of work during our lesson and it’s time to think about our homework.


Your task is to answer the question:

Which of the jobs from the song would you like to do when you grow up?

I’d love to be…..

5.Организационный момент в конце урока.

Итог урока, выставление оценок.

I’m quite satisfied with your work at the lesson today. I’m pleased with your answers and the work of all of you. Thank you very much! See you in two days!

Приложение 1.

Nigel Naylor, he’s a tailor, he makes trousers, suits and shirts.

Penny Proctor, she’s a doctor, comes to see you when it hurts.

Peter Palmer, he’s a farmer, he’s got cows and pigs and sheep.

Wendy Witter, babysitter, minds the kids when they’re asleep.


People work in the country, people work in the town,

People work day and night to make the world go round.

Mabel Meacher, language teacher, teaches English, French and Greek.

Garry Gummer, he’s a plumber, call him when you’ve got a leak.

Patty Prentice, she’s a dentist, keeps your teeth both clean and white.

Ronny Ryman, he’s a fireman, comes when there’s a fire to fight.

People work in the country, people work in the town,

People work day and night to make the world go round.

http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/people-work

Loading

Календарь

«  Май 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архив записей

Друзья сайта

  • Заказать курсовую работу!
  • Выполнение любых чертежей
  • Новый фриланс 24